Minggu, 08 November 2015

Apa Therapy craniosacral Boleh Lakukan untuk Anda

Apa Therapy craniosacral Boleh Lakukan untuk Anda

Craniosacral Terapi (CST) adalah satu kaedah yang lembut tetapi berkuasa penyembuhan. Sistem craniosacral anda adalah, lapisan pelindung dalam badan anda, dan rumah-rumah cecair serebrospina yang mengelilingi otak dan saraf tunjang serta struktur membran yang melindungi sistem saraf pusat anda.

Tetapi apa maknanya? Bayangkan badan anda sebagai komputer. Apabila anda berasa tertekan, terharu, kesakitan, atau hanya berasa seperti "on" suis telah dibalik terlalu lama, terapi craniosacral mampu "reboot" anda dan membawa anda ke tempat rehat. Ini tempat yang tenang adalah sangat baik untuk memproses bahan tertangguh anda, terutamanya isyarat sakit, sakit kepala, dan pelbagai jenis tekanan. Kebanyakan orang tidur atau merasa seolah-olah mereka terapung semasa sesi.

Apa lagi yang boleh terapi craniosacral lakukan? Apabila badan anda telah berurusan dengan tekanan dan trauma, ia perlu membayar ganti rugi, mewujudkan ketegangan dan sekatan di seluruh badan, dan juga tisu yang membentuk sekitar otak dan tulang belakang. Perubahan ini boleh menyebabkan sistem saraf pusat anda, serta sistem badan yang lain untuk tidak melaksanakan untuk kecekapan puncak. Dengan perlahan-lahan bekerja dengan sistem ini, bahawa ketegangan dan sekatan akan dikurangkan, memberi badan anda peluang untuk datang ke suatu perasaan baru kira-kira dan kemudahan.

Apa yang Therapy sesi craniosacral kelihatan seperti? Anda akan bangkaimu berpakaian di atas meja urut, dan sesi anda akan melibatkan sentuhan lembut untuk menilai dan pelepasan tisu sepanjang jalan dari pangkal tulang belakang untuk jahitan dan struktur di kepala. Irama badan anda, seperti bekerja dengan bentuk gelombang atau arus yang lembut, akan bekerja dengan untuk mencapai dalam sambutan kelonggaran ramai orang pengalaman. Ramai orang berfikir terapi craniosacral sebagai "urut kepala" tetapi pada hakikatnya sesi boleh melibatkan kerja-kerja di mana-mana bahagian badan.

Apakah Therapy craniosacral baik untuk? Craniosacral adalah sangat baik untuk memecahkan tabiat tekanan fizikal dan mental. Apakah ini bermakna? Keadaan seperti sakit kepala, sakit kronik termasuk leher dan Sakit Belakang, Scoliosis, TMJ, Chronic Fatigue, Fibromyalgia, Masalah emosi termasuk Kemurungan dan keresahan, Isu Daya Tahan, dan Gangguan pencernaan respon yang baik untuk terapi ini. Terapi craniosacral adalah sangat baik untuk bekerja dengan penyakit kompleks dan gangguan yang tidak memberi respons kepada terapi lain. Kebanyakan orang yang pergi untuk melihat Jurupulih craniosacral telah mencuba pelbagai perkara untuk mengurangkan tekanan dan kesakitan mereka tanpa keputusan yang lebih terkejut apabila hanya beberapa sesi terapi ini akan membawa mereka pulang lebih dekat untuk mengimbangi dan mengurangkan rasa sakit dan corak dalam badan yang telah berterusan untuk tahun.

Mencari seorang pengamal craniosacral? Terapi craniosacral tidak terutamanya dikawal selia dengan baik selalu orang yang telah mengambil kelas hujung minggu atau dua boleh memanggil diri mereka pengamal. Apakah ini bermakna? Seperti apa-apa, ia bermakna bahawa mereka yang mengambil kurang kursus atau telah mengamalkan untuk tempoh masa yang lebih pendek mungkin tidak mempunyai asas pengetahuan yang sama seperti orang-orang yang belajar dan dalam amalan untuk tempoh yang lebih lama. Apabila memanggil pengamal craniosacral, bertanya tentang latihan mereka, berapa lama mereka telah dalam amalan, dan yang paling penting, jika mereka telah bekerja dengan apa yang anda datang kepada mereka untuk. Sesetengah pengamal craniosacral pakar dalam bekerja dengan kanak-kanak, ada yang memberi tumpuan kepada menyelesaikan trauma atau sakit. Tempat yang baik untuk memulakan untuk mencari seorang pengamal di kawasan anda ialah Institut Upledger atau Biodynamic craniosacral Therapy Association. Anda juga boleh melawat saya di http://www.lotusbodywork.com untuk maklumat lanjut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar