Jumat, 06 November 2015

Peranan Latihan Ayurveda dalam mengekalkan keseimbangan Nyawa kami

Peranan Latihan Ayurveda dalam mengekalkan keseimbangan Nyawa kami

Apabila anda memikirkan Ayurveda, berfikir keamanan, ketenangan dan ketenangan. Ambil nafas dalam-dalam, mengambil dalam persekitaran, berehat dan hanya menjadi! Itulah yang Ayurveda mengajar kita lakukan. Di tengah-tengah kehidupan yang sentiasa sibuk dan kucar-kacir kami, kita semua hanya perlu mengambil masa untuk mencerminkan tanpa sebarang tekanan, bermeditasi dan berehat otot tegang kami kerana kami bersedia untuk pusingan seterusnya dalam perjalanan hidup kita. Kami akan kagum pada kesan yang akan ada di kehidupan kita setiap hari: bukan sahaja anda akan tersenyum lebih; anda juga akan menjadi lebih produktif dan kreatif.

Ayurveda merupakan sains perubatan tradisional yang dibangunkan di India ribuan tahun yang lalu. Ia telah digunakan oleh kaum India sebagai ubat tradisional, yang dikenali untuk menyembuhkan mana-mana dan semua penyakit yang pernah melanda tubuh manusia. Ia datang dari perkataan Yunani Ayus (Life) dan Veda (sains); oleh itu ia dianggap sebagai sains kehidupan. Pengamal Ayurveda menggunakan pelbagai herba untuk mewujudkan pemakanan yang sihat untuk tubuh manusia, untuk menyembuhkan ia semua masalah kesihatan dan untuk mencegah orang lain daripada datang. Pengamal Ayurveda benar-benar percaya bahawa untuk seseorang itu benar-benar sihat, anda perlu mempunyai keseimbangan yang sempurna dalam tubuh, jiwa dan minda. Ini hanya boleh dicapai dengan makan sihat dan bersenam, melakukan perkara-perkara yang baik dan bertafakur untuk berehat fikiran anda.

Latihan Ayurveda di sekolah-sekolah Ayurveda adalah untuk semua orang, bukan hanya mereka yang mahu mengamalkannya. Pengetahuan yang terkandung dalam teks-teks kuno Ayurveda, samhitã Sushruta dan Charaka Samhita, adalah penting bagi mana-mana orang untuk mengetahui dan memahami. Dalam teks-teks, pelbagai rawatan semula jadi dan prosedur pembedahan dilakukan dengan menggunakan Ayurveda dijalankan. Sekolah Ayurveda juga akan memberi anda gambaran sepintas lalu ke apa yang diperlukan untuk mengekalkan kehidupan yang luar biasa baik bulat. Tiada siapa yang mahu menjadi sihat tetapi tidak bahagia atau gembira tetapi penyakit yang membawa maut, jadi latihan Ayurveda adalah penting untuk membantu kita mengekalkan lebih dicari keseimbangan dalam kehidupan kita.

Sesiapa sahaja boleh menghadiri sekolah Ayurveda: ahli akademik yang ingin mendalami pengetahuan mereka, pengamal perubatan yang merasakan keperluan untuk meluaskan pengetahuan mereka di luar, penyelidik, ahli perniagaan konvensional yang ingin pergi agak ke dalam rawatan herba dan alternatif, terapi urut dan juga penulis bebas yang ingin untuk menulis mengenainya di dalam majalah dan penerbitan lain. Bergantung kepada keperluan khusus anda, anda boleh mendapatkan kursus-kursus yang lepas dari beberapa minggu ke beberapa bulan. Pusat-pusat latihan yang menawarkan kelas master pendek bagi individu yang hanya berminat untuk beberapa aspek Ayurveda dan tidak semestinya pada seluruh amalan.

Sebagai contoh, Kerala Ayurveda Academy menawarkan kursus 1000 jam yang melibatkan pembelajaran semua tentang herbology, farmasi dan terapeutik di kalangan lain-lain aspek ilmu penyembuhan. Selepas mengambil kursus ini, anda akan dapat untuk mendiagnosis ketidakseimbangan, sebab-sebab dan bagaimana untuk membuat pelan rawatan yang khusus untuk setiap individu. Kursus ini adalah untuk pelajar yang ingin menjadi pengamal Ayurveda sepenuh masa. Ingatlah bahawa kita memilih nasib kita sendiri dan kita adalah tuan jiwa, minda dan badan dan hanya kita boleh menjaga mereka. Jadi berusaha untuk menikmati kehidupan anda, dengan semua kesihatan dan kekayaan yang boleh mencapai, secara semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar