Minggu, 08 November 2015

Lima Perkara Anda Perlu Tahu Mengenai Bio-Sama Penggantian Hormon

Lima Perkara Anda Perlu Tahu Mengenai Bio-Sama Penggantian Hormon

Bio penggantian hormon yang serupa telah mencapai kejayaan besar dalam dalam 6 tahun yang lalu. Terapi ini tidak terhad kepada pengkhususan tunggal. Ia meliputi pelbagai bidang perubatan seperti ginekologi, kardiologi, dermatologi, neurologi dan ilmu tulang dan lain-lain terapi ini menggunakan bio hormon yang serupa. Hormon-hormon ini dihasilkan di dalam makmal farmaseutikal untuk mempunyai struktur molekul yang sama seperti hormon yang dihasilkan oleh tubuh kita sendiri mempunyai.
Hormon steroid termasuk Pregnenolone, DHEA, progesteron, testosteron, estron, estradiol dan estriol terbentuk dalam tubuh daripada kolesterol yang dihasilkan di dalam hati. Kebanyakan pengeluaran hormon ini berlaku dalam kelenjar adrenal dan ovari. Sesetengah estrogen terbentuk dan disimpan dalam tisu lemak. Setiap hormon ini mempunyai fungsi-fungsi tertentu di dalam badan.

Sebahagian daripada ini, seperti progesteron dan DHEA, juga bertindak sebagai prekursor peralihan bagi estrogen dan testosteron. Progesteron juga seorang yg daripada aldosterone, yang membantu dalam mengawal keseimbangan cecair dan sodium.
Berikut adalah manfaat yang anda mesti tahu untuk membuat keputusan yang waras untuk baik fizikal dan emosi kesejahteraan anda:

Bio hormon yang serupa sepadan hormon anda sendiri tepat iaitu mereka yang sepadan.
Mereka tidak mengganggu pengeluaran hormon anda sendiri.
Mereka meninggalkan badan lebih cepat daripada yang sintetik, dan tidak menimbulkan masalah kesihatan jangka panjang yang sama dan risiko.
Apabila digunakan dalam dos yang betul, mereka bebas daripada kesan sampingan ubat-ubatan HRT standard.
Mereka boleh individu dan adat disesuaikan untuk memenuhi keperluan hormon individu.
Tidak seperti progestin, progesteron tulen tidak menahan manfaat estrogen pada menurunkan kolesterol, tidak menyebabkan anda berdarah sepanjang tempoh penggunaan HRT, melindungi daripada kanser payudara, mengurangkan risiko kanser endometrium dan boleh meringankan premenopause dan juga menopos .

Anda mungkin tertanya-tanya, mengapa bahawa ini tidak dipatenkan dan diedarkan oleh farmaseutikal mengeluarkan? Nah, sebab itu adalah bahawa apa-apa yang berlaku sebagai kursus semula jadi alam semula jadi tidak boleh dipatenkan. Hormon bio-serupa adalah kimia sama dengan yang berlaku di dalam tubuh manusia. Manakala hormon sintetik adalah hormon tiruan yang diubah dari molekul hormon asal dan tidak berfungsi atau kelihatan seperti hormon semula jadi yang menghasilkan badan kita. Mereka kelihatan kimia yang sama tetapi mereka sebenarnya tidak serupa. Hormon bio-serupa, sebaliknya, tidak dapat dibezakan. Jika anda berminat untuk menggunakan hormon bio-serupa atau menamatkan penggunaan HRT tradisional sila datang atau hubungi kami di 304-366-2710. Kami ingin membantu anda!

Rider Farmasi terletak dengan mudah di Fairmont, WV. Ketahui lebih lanjut tentang kami di laman web kami http://www.riderpharmacy.com.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar