Minggu, 08 November 2015

Pemahaman yang lebih baik kiropraktik

Pemahaman yang lebih baik kiropraktik

Chiropractic mengakui bahawa badan itu mempunyai keupayaan dalaman yang kuat untuk pulih dengan sendirinya. Ia mengakui bahawa sistem tuan badan adalah sistem saraf yang mengawal semua sel-sel dan organ-organ dalam badan. Apabila terdapat gangguan kepada sistem saraf, kehilangan fungsi dan penyakit badan akan berlaku.

Chiropractic berfungsi untuk membantu membuang gangguan kepada sistem saraf untuk membolehkan komunikasi yang betul otak untuk badan melalui saraf. Ia adalah perkara biasa untuk gangguan ini komunikasi berlaku apabila tulang tulang belakang menjadi tidak sejajar. Ini kerana tulang tidak sejajar akan merengsakan tisu sekitar dan menyebabkan tekanan pada saraf di dalam dan sekitar sendi. Ini akan menyebabkan gangguan kepada aliran biasa tenaga melalui saraf.

Chiropractic adalah sangat berkesan dalam membantu aduan neuromusculoskeletal yang sering disebabkan oleh kerengsaan sistem saraf. Sebahagian daripada ini termasuk tetapi tidak terhad kepada sakit leher, sakit belakang, sakit pada sendi tangan atau kaki dan sakit kepala.

Kiropraktor mengamalkan semula jadi, tangan bebas dadah pada pendekatan untuk penjagaan kesihatan. Ini termasuk pemeriksaan pesakit, diagnosis dan rawatan. Ahli tulang juga dilatih untuk menyediakan kaedah terapi dan mencadangkan latihan terapeutik dan rehabilitasi. Mereka juga menyediakan pemakanan, kaunseling pemakanan dan gaya hidup.

Prosedur yang paling biasa yang kiropraktor adalah melaksanakan pelarasan kiropraktik atau manipulasi tulang belakang. Tujuan prosedur ini adalah untuk memulihkan pergerakan dan penjajaran tulang belakang dan sendi badan yang lain yang telah hilang. Mereka melakukan ini dengan menggunakan kuasa yang terkawal ke dalam sendi yang terhad.

Sendi boleh menjadi cedera melalui peristiwa traumatik tunggal, seperti kemalangan kereta atau mengangkat yang tidak betul. Mereka juga boleh menjadi cedera melalui tekanan berulang-ulang, seperti melalui mengangkat yang tidak betul atau duduk dalam kedudukan yang janggal dalam tempoh masa. Selain sendi menjadi sejajar, tisu-tisu di sekeliling sendi boleh menjadi radang dan rosak. Ini boleh menyebabkan rasa sakit dan kehilangan fungsi. Manipulasi atau pelarasan membantu untuk memulihkan pergerakan yang betul dan membolehkan tisu-tisu sekitarnya untuk sembuh. Sebagai contoh penyesuaian kiropraktik boleh membantu untuk mengurangkan keradangan dan otot kekejangan otot yang kerap dipengaruhi.

Chiropractic sering kaedah utama rawatan keadaan seperti sakit pinggang. Chiropractic juga pujian rawatan keadaan di mana rawatan perubatan yang lain diperlukan. Chiropractic akan memberi tumpuan kepada membantu komponen otot keadaan yang terlibat. Ahli tulang bekerja dengan profesional penjagaan kesihatan untuk menyelaras dan menyediakan penjagaan kesihatan yang diperlukan.

Pakar Chiropractic berusaha untuk menilai pesakit melalui pemeriksaan klinikal, pengimejan diagnostik dan ujian makmal. Ujian-ujian diagnostik membantu untuk menentukan bila kiropraktik diperlukan dan apabila ia tidak. Ujian ini juga membantu untuk menentukan apa yang akan menjadi rawatan yang paling berkesan untuk pesakit. Kiropraktor dilatih untuk merujuk kepada pembekal penjagaan kesihatan lain apabila diperlukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar