Minggu, 08 November 2015

Hyperbaric Kesan Sampingan Dewan

Hyperbaric Kesan Sampingan Dewan

Dengan semua faedah kamar hiperbarik ia adalah hampir mustahil untuk memikirkan apa-apa kesan sampingan dari rawatan. Namun ada beberapa hasil yang perlu diambil kira sebelum menggunakan ruang HYPERBARIC peribadi atau kebuk hiperbarik komersial seperti yang ditemui di klinik tempatan anda atau hospital. Beberapa kesan sampingan adalah lebih berbahaya daripada yang lain. Berikut adalah senarai beberapa kesan sampingan yang paling biasa dan tahap mereka:

Ketoksikan oksigen - Ini adalah kesan sampingan yang minimum sebagai pengamal mengambil berusaha keras untuk memastikan bahawa badan tidak terlalu terdedah kepada oksigen tulen. Selagi rawatan diambil mengikut preskripsi apabila di rumah atau di klinik, kemungkinan mengalami kesan sampingan ini adalah satu dalam satu ratus ribu.

Keletihan - Sesetengah orang telah diketahui mengalami keletihan atau sangat letih selepas masa yang digunakan dalam kebuk hiperbarik. Ini juga merupakan salah satu yang kurang biasa hasil kebuk hiperbarik dan tidur malam yang baik biasanya melegakan keadaan. Juga memastikan untuk berehat secukupnya sebelum rawatan boleh membantu untuk mencegah ini di luar.

Otic Barotrauma - barotrauma Otic adalah cara yang mewah untuk mengatakan sakit di telinga atau sinus. Ini adalah lebih biasa daripada yang lain dan berlaku semasa rawatan. Jika pesakit mengalami dan tidak boleh mengurangkan rasa sakit, tekanan adalah perlahan-lahan normal sehingga mereka berasa lebih baik. Walau bagaimanapun, ini bukan isu jangka panjang.

Masalah Visual - Masalah ruang HYPERBARIC biasanya dikaitkan dengan orang-orang yang lebih daripada empat puluh dan yang telah menjalani lebih daripada dua puluh rawatan. Keadaan ini termasuk kabur dan atau kes yang lebih teruk rabun dekat bagi mereka yang sudah mempunyai penderitaan ini. Ia tidak kekal dan penglihatan biasanya kembali seperti biasa dalam masa beberapa minggu rawatan yang terakhir. Walaupun ia adalah salah satu kesan sampingan yang lebih biasa, kerana demografi umur, ia tidak begitu serius kerana mereka yang kurang biasa yang lain.
Walaupun ada beberapa kesan sampingan yang menggunakan dewan, manfaat pasti mengatasi kesan. Majoriti daripada mereka adalah sementara dan tidak menyebabkan kerosakan yang kekal. Paling pengalaman pesakit adalah rasa tidak selesa dalam satu bentuk atau yang lain.

Rawatan lain yang mungkin menawarkan penawar untuk masalah kesihatan yang sama boleh datang dengan kesan sampingan yang lebih teruk. Jika anda mempunyai sebarang soalan mengenai keputusan kepada badan anda daripada menggunakan kamar hiperbarik, anda perlu bercakap dengan doktor anda sebelum memulakan rawatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar