Minggu, 08 November 2015

Mengapa Batu Buah Pinggang Borang

Mengapa Batu Buah Pinggang Borang

Terdapat beberapa teori bahawa profesional telah datang dengan mengapa batu karang terbentuk. Teori-teori ini termasuk banyak perkara daripada keturunan kepada diet kita, tetapi mari kita lihat lebih dekat pada sebab.

1- Keturunan:

Jika masalah ini wujud dalam keluarga anda, maka anda adalah cara yang lebih cenderung untuk membangunkan batu-batu ini. Juga jika anda lelaki maka peluang anda adalah lebih besar, ini adalah kerana lelaki seolah-olah menjadi sebahagian besar kes yang dikemukakan kepada profesion perubatan.

Ia telah terbukti bahawa beberapa keluarga mempunyai kecenderungan yang lebih tinggi untuk mempunyai tahap kalsium dalam tubuh mereka, dan kerana batu-batu keturunan utama diperbuat daripada kalsium, ini akan menjelaskan mengapa batu karang terbentuk.

Terdapat juga beberapa jenis penyakit yang berjalan dalam keluarga membuat ahli yang lebih mudah terdedah kepada keadaan. Antara penyakit-penyakit ini termasuk asidosis tiub.

2- Di mana anda tinggal:

Di sesetengah tempat di dunia penduduk seolah-olah membangunkan lebih banyak kes-kes daripada bahagian-bahagian lain di dunia. Jadi lokasi geografi boleh menjadi salah satu sebab mengapa batu karang terbentuk.

Ambil US sebagai contoh, ini adalah negara dengan kes paling tinggi dilaporkan batu. Sebab ini mungkin kerana iklim panas, mungkin membuat orang lebih terhidrat yang merupakan punca yang terkenal keadaan. Tidak cukup pengambilan cecair, bermakna lebih pekat, air kencing yang membolehkan bahan-bahan kimia untuk membina yang menyebabkan masalah tersebut.

3- Tabiat pemakanan:

Makanan yang tinggi dengan kalsium, kafein, oxalates dan banyak bahan-bahan lain boleh menyebabkan orang terdedah kepada batu ini, banyak masalah. Sebab untuk ini adalah kerana mereka dikenali untuk menggalakkan pembentukan batu. Tabiat pemakanan yang sebenarnya, salah satu daripada sebab utama mengapa batu karang terbentuk.

4- Ubat-ubatan tertentu dan makanan tambahan:

Terlalu banyak perkara yang baik tidak baik. Ini adalah benar terutama apabila ia datang kepada vitamin A, D dan C. Mendapatkan lebih daripada RDA ini boleh menyebabkan masalah yang anda dengan keadaan ini. Bahkan beberapa antibiotik seperti ceftriaxone dan ciprofloxacin boleh menjadi berbahaya.

Pada asasnya badan anda adalah satu perkara yang kompleks dan jika anda tidak merawat dengan betul anda lebih daripada mungkin akan menanggung akibatnya. Batu-batu ini adalah sesuatu yang kebanyakan orang boleh menghalang. Penjagaan yang betul diri sendiri dan diet yang sihat adalah bagaimanapun, penting.

Di atas adalah beberapa sebab-sebab mengapa batu karang terbentuk. Walau bagaimanapun, terdapat banyak lagi faktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar