Jumat, 06 November 2015

Kegunaan Little-Dikenali Untuk koloid perak

Kegunaan Little-Dikenali Untuk koloid perak

Perak Koloidal merupakan penyelesaian zarah air dan perak yang digunakan dalam perubatan alternatif untuk menghapuskan bakteria, cendawan, kulat, dan parasit dari segala macam. Banyak suka menggunakan produk ini, kerana ia dikatakan tidak menyebabkan kesan sampingan. Ia boleh digunakan secara dalaman dan luaran. Ia tidak menyakitkan apabila ia digunakan untuk kulit. Ia tawar apabila ia disembur atau terjatuh di dalam mulut.

Bukan sahaja orang menggunakan penyelesaian perak untuk tujuan pertolongan cemas, tetapi mereka menggunakan penyelesaian perak untuk pelbagai tujuan yang melibatkan pembasmian kuman. Berikut adalah melihat beberapa sedikit diketahui dan dikenali kegunaan untuk koloid perak.

Housecleaning: Oleh kerana koloid perak membunuh bakteria, kulat dan acuan, ramai memilih untuk menggunakan semburan perak lebih pembersih rumah dihasilkan secara komersial. Ramai orang yang berpaling dari pembersih dihasilkan secara komersial kerana mereka adalah toksik. Bukan sahaja ini, tetapi ramai orang menjadi sensitif alam sekitar. Oleh itu, mereka lebih suka menggunakan produk di rumah yang tidak memudaratkan alam sekitar. Apabila seseorang semburan penyelesaian perak pada puncak kaunter, mereka tidak perlu bimbang tentang bilas permukaan selepas wad.

Menggunakan semburan perak juga menjimatkan wang. Daripada membeli pelbagai jenis pembersih rumah, kita hanya perlu untuk menyembur semua permukaan di kediaman mereka dengan koloid perak. Perlu diingatkan bahawa kerana semburan boleh digunakan secara dalaman, semburan yang boleh digunakan untuk membasmi bahagian dalam peti sejuk juga.

Dobi: Ramai orang membeli jugs besar penyelesaian koloid perak untuk menggunakan ia di dalam pakaian mereka. Walaupun perak tidak akan memutihkan pakaian, rumusan yang dikatakan membunuh lebih patogen daripada klorin peluntur boleh. Ramai yang tidak suka bau peluntur klorin, dan mereka tidak mahu untuk mengendalikan bahan kimia yang kedua-dua kaustik dan toksik. Oleh itu, produk alternatif seperti penyelesaian perak adalah lebih baik.

Pembersihan Buah-buahan Dan Sayur-sayuran: Seperti yang telah dinyatakan sebelum ini, colloidal silver boleh dimakan. Oleh itu, ramai orang menggunakan penyelesaian untuk membersihkan buah-buahan dan sayur-sayuran. Buah-buahan tertentu seperti tembikai perlu dibersihkan dan dibilas sebelum ia boleh digunakan. Tembikai adalah pembawa E coli, yang merupakan patogen berbahaya. Terdapat banyak buah-buahan lain dan sayur-sayuran yang boleh mendapat manfaat daripada semburan perak, atau berendam di dalam air yang telah dirawat dengan larutan perak.

Koloid perak boleh dibeli secara online. Ia biasanya dijual dalam botol semburan, dalam botol penitis, atau dalam jag besar. Terdapat dua jenis botol semburan yang digunakan. Satu adalah botol semburan tradisional yang biasanya digunakan untuk semburan badan. Jenis kedua botol semburan penyembur hidung, jenis yang sama yang digunakan untuk ubat-ubatan hidung. Adalah penting bagi pengguna untuk ambil perhatian bahawa colloidal silver mesti disimpan daripada cahaya matahari langsung. Cahaya matahari langsung mengurangkan keberkesanan penyelesaian. Inilah sebabnya mengapa produk akan biasanya dijual dalam coklat gelap atau dalam botol biru gelap.

Walaupun sesetengah orang membeli kumpulan pra-dibuat air perak, beberapa membeli penjana koloid perak untuk membuat kumpulan mereka sendiri. Walaupun penjana perak tidak murah, mereka menghasilkan kuantiti yang banyak penyelesaian. Ini boleh menjadi satu pilihan yang kos berkesan bagi mereka yang mahu menggunakan penyelesaian untuk semua pembersihan dan keperluan membasmi kuman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar