Minggu, 08 November 2015

A Closer Look di Buah Pinggang Penyakit Diet

A Closer Look di Buah Pinggang Penyakit Diet

Nefropati, atau penyakit buah pinggang, adalah keadaan kesihatan yang jarang berlaku tetapi sangat serius yang berkaitan dengan kerosakan buah pinggang atau penyakit. Keadaan ini adalah serius, dan ia boleh membawa kepada kematian, jadi orang-orang yang telah didiagnosis dengan kerosakan buah pinggang perlu mengambil langkah-langkah aktif untuk menstabilkan kesihatan buah pinggang mereka dan mengawal keadaan. Punca keadaan ini akan berubah-ubah, tetapi penyakit buah pinggang diet boleh memberi manfaat sebagai salah satu cara untuk mengawal dan menstabilkan keadaan.

Mengapa Buah pinggang Adakah Penting

Buah pinggang menyediakan pelbagai fungsi yang sangat penting dalam badan anda. Mereka dikenali sebagai penapis bagi darah, menghapuskan sisa daripada badan. Mereka menghasilkan hormon penting seperti renin, erythropoietin, dan calcitriol. Mereka juga membantu untuk mengawal selia elektrolit dan tekanan darah, juga. Jadi jelas buah pinggang amat penting dalam banyak cara yang berbeza untuk tahap anda secara keseluruhan kesihatan dan kesejahteraan, dan mereka yang adalah apabila anda mengikuti diet yang menggalakkan kesihatan buah pinggang. Diet penyakit buah pinggang direka untuk memberi buah pinggang anda tahap yang sesuai untuk nutrien untuk kesihatan buah pinggang, jadi ia boleh membantu untuk menstabilkan syarat-syarat nephropathic.

Apa itu Diet Ini?

Jadi, apa sebenarnya penyakit buah pinggang diet dan bagaimana mudah ialah ia untuk mempelajari dan mengikuti? Bagaimana ketat anda mengikuti diet akan bergantung kepada tahap kesihatan anda buah pinggang. Walau bagaimanapun, secara amnya, diet ini berfungsi untuk menstabilkan dan mengimbangi kalsium dan oxalate anda di dalam diet anda, menyimpan kalsium dan pengambilan protein haiwan pada tahap yang selamat dan sihat, dan untuk menstabilkan pengambilan vitamin C juga. Setiap satu daripada faktor-faktor ini diketahui menyumbang kepada kesihatan yang ideal buah pinggang dan kesejahteraan. Hakikatnya adalah bahawa sebaik sahaja anda masuk ke dalam perkara khusus dalam diet, ia boleh agak rumit, dan ada ketikanya diet boleh disesuaikan untuk memenuhi faktor kesihatan yang unik.

Apakah Beberapa daripada Butir?

Dengan melihat dengan lebih dekat diet penyakit buah pinggang, anda akan mendapati bahawa terdapat beberapa khusus bahawa diet ini berfungsi untuk memastikan. Sebagai contoh, ia memastikan pengambilan protein haiwan pada 1 gram bagi setiap kilogram berat badan setiap hari. Ia juga menghadkan natrium anda dan pengambilan kalium. Di samping itu, mereka yang mengikuti diet ini perlu memantau pengeluaran air kencing, dan ia mungkin perlu meningkatkan pengambilan air yang perlu untuk memastikan pengeluaran air kencing sekurang-kurangnya dua liter sehari. Terdapat beberapa makanan yang perlu dielakkan dalam diet ini juga, termasuk dedak gandum, strawberi, coklat, kacang, bayam, dan perkelahian.

Diet dalam Tindakan

Seperti yang anda lihat, diet penyakit buah pinggang adalah sangat khusus dan boleh menjadi sukar untuk diikuti. Ramai orang yang dikatakan kepada diet yang seperti itu mesti mempunyai pelan yang direka khas untuk memenuhi kesihatan mereka, jadi mereka mungkin perlu untuk bekerja dengan pakar pemakanan. Anda mungkin mendapati bahawa anda memahami dengan lebih terperinci bagaimana buah pinggang anda bekerja dan apa yang mereka perlukan untuk kekal sihat melalui pendidikan diri juga. Terdapat beberapa buku dan e-buku yang telah ditulis mengenai perkara ini yang boleh membantu anda mendapatkan pemahaman yang lebih baik daripada ini juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar