Minggu, 08 November 2015

A Persefahaman Greater Terapi HBOT

A Persefahaman Greater Terapi HBOT

Ramai yang tertanya-tanya tentang terapi HBOT dan apa yang ia digunakan untuk. Terapi HBOT adalah terapi oksigen hiperbarik dasarnya dan ia mempunyai pelbagai kegunaan yang kedua-dua kegunaan perubatan dan kosmetik. HBOT sebenarnya singkatan bagi terapi oksigen hiperbarik walaupun kedua-dua versi yang digunakan sama rata. Bagi mereka yang mencari pemahaman yang lebih terapi HBOT, berikut perlu menawarkan beberapa pencerahan:

HBOT Therapy VS Antibiotik - Apabila orang mendapatkan jangkitan apa-apa jenis, perkara pertama yang doktor akan menetapkan antibiotik. Bagi mereka yang telah menurunkan sistem imun atau yang mengalami banyak penyakit yang kerap, ini boleh membuat masalah. Badan membina imuniti kepada antibiotik yang boleh bermakna orang-orang yang lebih kuat diperlukan atau badan boleh menolak mereka sepenuhnya. Ini bermakna mereka yang mempunyai gangguan tertentu mungkin tidak mempunyai kualiti yang hebat dalam hidup kerana mereka tidak boleh meninggalkan rumah mereka kerana bimbang dijangkiti penyakit yang boleh membawa maut. Dengan terapi HBOT, oksigen di dalam dewan itu dipam ke dalam badan pada tekanan yang lebih tinggi yang merangsang pertumbuhan sel-sel darah putih yang memainkan peranan penting dalam melawan jangkitan serta menguatkan sistem imun. Ia juga membantu dalam pengeluaran antioksidan yang didapati juga membantu melawan jangkitan dan menguatkan sistem imun. Dasarnya adalah, jika sel-sel ini adalah kukuh, keperluan untuk antibiotik adalah dikurangkan dan pesakit boleh mengalami kualiti hidup yang lebih tinggi.

Terapi HBOT dan Pesakit Strok - Tidak ada kejayaan besar dalam rawatan strok yang disebabkan lumpuh dengan mendapatkan pesakit ke dalam terapi HBOT secepat mungkin. Peningkatan oksigen sebenarnya boleh membaiki kawasan yang terjejas dan ada yang tidak dapat berjalan sebelum rawatan berjalan tanpa apa-apa jenis terapi. Kerana oksigen menggalakkan aliran darah, kawasan yang terlibat sembuh lebih cepat daripada mereka akan menjadi tanpa rawatan jika pada semua. Semasa menjalani HBOT, pesakit juga boleh menerima langkah-langkah rawatan lain yang lebih konvensional tanpa sebarang kesan sampingan yang lain.

Walaupun terapi HBOT boleh dipertimbangkan di peringkat awal pada masa ini, penemuan yang telah mengakibatkan daripada kajian yang mengejutkan masyarakat perubatan dan semakin diterima secara meluas. Ini kamar pernah digunakan jarang dan kini mereka menjadi alat yang sangat digunakan dalam merawat banyak lagi kesusahan yang menimpa atas dan di luar apa yang disenaraikan di atas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar