Minggu, 08 November 2015

Mate - Alternatif kepada Kopi

Mate - Alternatif kepada Kopi

Adakah anda suka kopi tetapi membenci kesan sampingan? Mempertimbangkan untuk memperkenalkan Yerba Mate ke dalam diet anda. Mate adalah satu amalan sosial yang meluas di Argentina, Uruguay, selatan Brazil, dan juga bahagian-bahagian lain di Amerika Selatan, yang asli telah lama meraih manfaat daripada antioksidan ini berkuasa.

Sama seperti kita akan berkumpul di Starbucks tempatan untuk mengejar dengan rakan-rakan, di bahagian-bahagian Amerika Selatan, berkongsi mate kalangan rakan-rakan adalah perkara biasa.

Secara tradisi, asli kilang untuk subtropika Amerika Selatan, kawan, ini disediakan oleh steeping kering, cincang dan daun alasan tumbuhan (Yerba) di dalam air panas.

Mate sedang dikreditkan sebagai bantuan penurunan berat badan. Kerana ia termogenik, ia meningkatkan kadar pembakaran lemak. Peminum Mate juga sering melaporkan rasa penuh lagi, kerana pasangan Yerba meningkatkan gastrik mengosongkan masa.
รข ?? Yerba Mate adalah sangat tinggi dalam antioksidan. Malah, ia mempunyai lebih banyak antioksidan daripada teh hijau. Antioksidan boleh membantu dalam detoksifikasi darah, mengurangkan tanda-tanda penuaan dan mencegah kanser.

Tidak yakin lagi? Mate muncul untuk melambatkan enzim yang memecahkan elastin, menjaga kulit anda, sendi dan banyak lagi, kelihatan dan berasa lebih muda!

Kajian telah menunjukkan Yerba mate untuk mengurangkan keradangan dalam paru-paru disebabkan oleh merokok; hasil saponin sebatian yang terdapat dalam pasangan.

Mate telah terbukti untuk mengurangkan kolesterol dengan ketara, menurunkan faktor risiko penyakit kardiovaskular.

Kajian ke atas pasangan semakin meningkat. Penyelidikan menunjukkan bahawa pasangan Yerba juga mungkin berguna dalam rawatan asma, kemurungan, sembelit, dan banyak lagi.

Terdapat kaedah yang berbeza mate minum. Versi popular dipanggil cocido mate, yang dijual di dalam beg teh atau longgar dan berkhidmat manis (panas atau sejuk) dengan jus buah-buahan atau susu.

Seperti kopi, pasangan mempunyai kafein. Walau bagaimanapun, tidak seperti kopi, kawan telah dikenali untuk membantu dengan kebimbangan, bersantai dan insomnia. Mate meningkatkan kecerdasan dan kejelasan mental tanpa kesan sampingan yang biasa minuman berkafein seperti gemuruh.

Bersama-sama dengan semua penyelidikan positif sekitar mate, terdapat beberapa penemuan yang menghubungkan pasangan Yerba dan kanser tertentu. Tidak ada hubungan antara peminum pasangan dan kanser mulut di Amerika Selatan. Walau bagaimanapun, pautan kanser yang sama telah dibuat dengan minuman panas lain jadi ini boleh menjadi hasil daripada suhu panas.

Saya gembira untuk mengatakan bahawa saya telah diniagakan secara rasmi kopi saya untuk kawan. (Walaupun saya masih mempunyai cawan sesekali con leche kafe sekarang dan kemudian).

Bawa tradisi kecil Amerika Selatan ke dalam hidup anda; Saya pasti anda akan menyukainya!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar