Minggu, 08 November 2015

A Remedy Asli Diabetes

A Remedy Asli Diabetes

Walaupun kenaikan gaya hidup yang tidak aktif telah meningkat kadar yang kencing manis telah mengatasi penduduk, gangguan ini telah wujud selama berabad-abad. Ada yang yakin bahawa ia adalah gangguan kebelakangan ini kerana lebihan penggunaan hari ini gula. Tetapi, walaupun pada hakikatnya sesetengah percaya bahawa ubat kencing manis semula jadi tidak wujud, memandangkan ia adalah suatu keadaan yang telah wujud selama beribu-ribu tahun, ia seolah-olah tidak mungkin bahawa tidak ada ubat semula jadi yang boleh merawat penyakit ini.

Banyak ubat-ubatan ini terdapat dalam bentuk vitamin dan mineral. Terdapat juga banyak herba yang boleh mengurangkan gejala kencing manis anda. Kajian saintifik masih dilakukan hari ini mengesahkan manfaat herba pada diabetes.

Satu lagi sangat popular ubat kencing manis semula jadi merupakan herba yang dikenali sebagai peria. Ini sayur-sayuran tropika yang tumbuh di Asia, Afrika dan Amerika Selatan telah menjadi ubat kencing manis semula jadi untuk generasi. Baru-baru ini, ini telah disahkan melalui kajian saintifik.

Menurut beberapa kajian, daun dari semak blueberry juga boleh digunakan sebagai penawar semula jadi untuk memerangi diabetes. Ia telah digunakan secara turun temurun oleh pakar herba kerana Anthocyanosides bahan yang dipanggil itu. Bahan ini meningkatkan integriti kapilari, melambatkan kerosakan radikal bebas dan meningkatkan kesihatan keseluruhan sistem vaskular. Ia merupakan ubat diabetes herba strategik yang khusus mensasarkan gejala retinopati diabetes di Eropah untuk masa yang lama.

Satu ubat kencing manis semulajadi yang sangat unggul adalah ginkgo biloba. Salah satu ubat yang lebih baik untuk penyakit kencing manis, ia membantu dengan mengurangkan tanda-tanda seperti peringkat awal neuropati diabetes. Herba ini juga digunakan untuk memperbaiki dan mengekalkan memori yang sihat.

Herba yang telah digunakan selama berabad-abad oleh sistem perubatan India kuno Ayurveda dan satu lagi ubat kencing manis semula jadi adalah fenugreek. Buktinya adalah kajian klinikal baru-baru ini menunjukkan bahawa ubat ini boleh mengurangkan paras glukosa darah anda di samping meningkatkan sensitiviti insulin di dalam badan anda. Walau bagaimanapun, halba perlu diambil dalam jumlah yang kecil disebabkan oleh kesan sampingan yang menyebabkan gas yang berlebihan.

Jika anda sedang mempertimbangkan ubat semula jadi sebagai sebahagian daripada pelan kesihatan anda, maka anda harus mempertimbangkan menggunakan gymnema sylvestra. Tidak ramai orang telah mendengar daripada ubat ini. Tetapi, berkayu ini, memanjat pokok yang berasal dari selatan dan tengah India telah digunakan beribu-ribu tahun untuk membantu mengurangkan kencing manis. Walaupun namanya bermakna pemusnah gula. Malah, ia adalah ekstrak daun tumbuhan yang merupakan sebahagian yang paling berkesan untuk tumbuhan ini.

Terdapat banyak ubat kencing manis semulajadi yang ada hari ini. Dengan jumlah yang betul senaman, diet yang sihat ubat-ubatan ini boleh bekerja untuk anda. Hanya ingat untuk selalu berunding dengan doktor anda sebelum anda mula menggunakan apa-apa makanan tambahan. Hanya kerana mereka adalah semula jadi tidak bermakna bahawa mereka bekerja dengan cara yang sama untuk semua orang. Apabila tidak mengambil dengan betul, beberapa makanan tambahan semula jadi boleh mempunyai interaksi buruk dalam tindak balas kepada ubat-ubatan yang anda sudah boleh mengambil. Plus, tidak pernah tidak meneruskan ubat-ubatan anda mengambil tanpa berunding dengan pembekal penjagaan kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar