Minggu, 08 November 2015

Sesetengah Herba Bantuan Buah Pinggang Anda

Sesetengah Herba Bantuan Buah Pinggang Anda

Penyakit buah pinggang adalah masalah kesihatan yang serius, tetapi ada beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk membantu diri sendiri. Walaupun pencegahan adalah lebih baik, sekali anda mengalami penyakit buah pinggang, adalah penting untuk melakukan semua yang anda boleh untuk mengekalkan fungsi buah pinggang, dan jika boleh, memperbaiki buah pinggang anda health.There beberapa rawatan herba yang ada, jadi mari kita lihat beberapa orang yang terbaik.

* Goldenrod (Solidago Canadensis) terutamanya diuretik dan digunakan untuk membersihkan badan daripada cecair berlebihan. Oleh kerana buah pinggang adalah sistem penapisan untuk badan, Goldenrod boleh membantu mengurangkan tekanan pada buah pinggang lemah. Ia adalah anti-radang dan antiseptik juga boleh membantu buah pinggang dengan mengurangkan keradangan yang sedia ada dan mencegah keradangan dari meningkat. Juga membantu dalam menurunkan tekanan darah, yang ditunjukkan sebagai satu faktor yang mungkin menyumbang dalam penyakit buah pinggang.

* Kuda Chestnut (Aesculus hippocastanum) adalah anti-radang dan antispasmodic yang boleh membantu mengurangkan kesakitan yang dikaitkan dengan penyakit buah pinggang, dan mengurangkan keradangan.

* Asian Ginseng (Panax ginseng) boleh membantu mengurangkan toksin uremik yang menyebabkan kerosakan kepada buah pinggang. Ia juga boleh membantu dalam mencegah tekanan oksidatif dan kerosakan radikal bebas, dan membantu mengekalkan fungsi buah pinggang yang normal.

* Astragalus (Astragalus membran) menggalakkan pertumbuhan semula tisu dan merupakan anti-radang dan antioksidan. Ia boleh memberikan bantuan apabila buah pinggang lemah. Ia juga boleh digunakan untuk membantu meningkatkan aliran darah buah pinggang, dan dengan itu mengurangkan tekanan darah tinggi.

* Rhubarb (Rheum officinalis) mungkin berkesan jika digunakan pada peringkat awal penyakit buah pinggang, dan dengan bantuan tertentu apabila terdapat kerosakan buah pinggang akibat diabetes.

* Milk Thistle (Silybum Marianum) adalah antioksidan dan boleh membantu buah pinggang berfungsi dengan lebih baik, dan juga melindungi buah pinggang daripada kerosakan akibat pelbagai masalah kesihatan yang berkaitan.

* Jelatang (Urtica dioica) terkenal dengan sifat diuretik, yang meningkatkan aliran air kencing dan membantu dalam 'flushing' buah pinggang.

* Ekor kuda (Equisetum arvense) adalah diuretik dan mengurangkan asid urik. Juga mempunyai sifat antioksidan.

* Uva ursi (Arctostaphylos uva ursi) mengandungi ciri-ciri antibakteria, membantu mengurangkan keradangan dan melawan jangkitan.

* Rosemary (Rosmarinus officinalis) membantu meningkatkan pengaliran air kencing, dengan itu mengambil tekanan luar buah pinggang yang lemah. Boleh meneutralkan radikal bebas dalam badan. Ia juga mengandungi ciri-ciri antimikrob yang membantu mencegah jangkitan.

* Teh dibuat dari jagung sutera, pasli, saderi dan biji tembikai semua dilaporkan untuk membantu meningkatkan aliran air kencing dan mencuci buah pinggang toksin.

Oleh kerana buah pinggang memainkan peranan penting dalam kesihatan badan anda dan kesejahteraan, adalah penting untuk memastikan rawatan yang tepat diambil untuk menggalakkan dan mengekalkan fungsi yang baik. Mungkin perkara yang paling penting yang anda boleh lakukan untuk membantu buah pinggang anda, sama ada rosak atau dalam keadaan yang sihat, adalah untuk memastikan anda minum air yang mencukupi untuk mengepam buah pinggang secara teratur.

** Sila berbincang dengan doktor dan / atau buah pinggang pakar kesihatan anda sebelum menambah mana-mana daripada herba dinyatakan di atas untuk regimen kesihatan anda. Walaupun semua ini adalah herba semula jadi, ia adalah penting bahawa anda membincangkan kemungkinan interaksi negatif dengan ubat-ubatan yang anda sudah boleh mengambil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar