Jumat, 06 November 2015

Memilih Alat Untuk Terapi Bunyi Sekiranya ada keseimbangan antara Akal dan Intuitiuon

Memilih Alat Untuk Terapi Bunyi Sekiranya ada keseimbangan antara Akal dan Intuitiuon

Berikut adalah soalan-soalan saya diminta paling kerap:

- Yang tala perlu saya dapat?

- Yang mangkuk nyanyian kristal yang perlu saya dapat?

- Yang gong yang perlu saya dapat?

Saya biasanya memberi dua jawapan. Yang pertama adalah "Apa yang anda niat?". Kami kemudian akan bercakap tentang mereka niat dan di mana anda ingin menjadi enam bulan dari sekarang. Selepas beberapa minit, saya bertanya soalan yang kedua, "Mana yang anda rasa anda perlu mendapatkan?".

Soalan kedua adalah semua yang kita perlukan tetapi soalan pertama perlu bertanya kerana kebanyakan orang pendekatan alat untuk terapi bunyi (dan yang paling segala sesuatu yang lain) dengan akal, pendekatan otak kiri memilih. Apa yang menarik adalah bahawa kita boleh membuat pilihan kami semata-mata akal tetapi, sama ada anda benar-benar suka pilihan anda akan berdasarkan apa yang anda rasakan selepas menggunakan garpu penalaan atau menyanyi mangkuk.

Ia adalah sedikit keadaan serba salah kerana kebanyakan orang tidak mempunyai akses kepada garpu penalaan, gong atau mangkuk nyanyian kristal untuk mendengar sebelum mereka membuat pilihan supaya akal seolah-olah apa yang harus kita pergi bersama. Baik, tidak benar-benar.

Minggu lepas saya bekerja dengan dua orang yang berbeza yang memilih mangkuk nyanyian. Selepas memilih beberapa pilihan yang berbeza, orang yang pertama memilih mangkuk nyanyian 3 kristal yang di atas kertas, adalah satu set besar. Kemudian dia mengambil masa beberapa jam untuk duduk dengannya dan melihat bagaimana dia merasakan mengenainya. Ia merasakan yang baik, dia memberikan saya keputusan beliau dan set dia tiba pada hari Jumaat. Ia adalah satu pengalaman yang mudah untuk kami berdua.

Orang yang kedua mengambil masa lebih lama kerana dia menyerahkan kepada saya untuk memilih mangkuk untuknya. Beliau telah menunggu saya untuk memberitahunya apa yang perlu mendapatkan. Selepas lima pilihan yang berbeza ditolak, saya memberitahunya bahawa saya telah jatuh ke dalam perangkap yang membuat keputusan berdasarkan keterangan daripada mangkuk. Saya duduk dengan apa yang dia mahu kemudian mengambil keluar lebih banyak kemungkinan. Beliau tidak bersetuju dengan mereka juga tetapi perkara yang menarik ialah dalam e-mel yang sama, beliau berkata bahawa dia "mengambil stok saya" dan meneruskan untuk memberi jenis mangkuk dan ambil perhatian yang dia mahu. Biasanya saya tidak akan mengharapkan mangkuk tersebut boleh didapati tetapi ia adalah, menunggu untuk dia.

Maksud saya adalah bahawa anda sudah tahu apa yang terbaik untuk anda. Dengan segala cara, membaca kata-kata dan memberi makan otak anda, tetapi apabila ia datang masa untuk membuat pilihan, duduk diam dan tanya diri anda yang terbaik untuk anda. Mengambil jawapan yang pertama dan pergi bersamanya.

Salah satu guru pertama saya, John Beaulieu, pernah memberitahu saya untuk mengambil garpu penalaan saya dan menggunakan gerak hati saya. Pemikiran pertama saya adalah, anda tidak mengenali saya, saya tidak mempunyai gerak hati. Baik kita semua mempunyai gerak hati tetapi ia tidak selalunya "ah ha" saat. Ia adalah hanya apa idea datang kepada kamu sebelum minda anda mula menganalisis ia. Pergi dengan fikiran pertama anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar