Minggu, 08 November 2015

Air Masalah - Pesalah Paling di Dunia Dan Kawasan Udara Bersih di Dunia

Air Masalah - Pesalah Paling di Dunia Dan Kawasan Udara Bersih di Dunia

Pencemaran boleh merosakkan kesihatan anda dan telah dipersalahkan kerana banyak masalah pernafasan, isu-isu yang paling teruk yang dilihat di bandar-bandar. Sebagai sebahagian daripada persiapan untuk Sukan Olimpik 2008, China terpaksa mengambil langkah-langkah yang melampau untuk membersihkan udara bandar itu. Langkah-langkah seperti pesawat bekerja di bersurai kabut dan udara peniup adalah sebahagian daripada pelan tindakan yang dilaksanakan, bersama-sama dengan penutupan kilang-kilang semasa peristiwa dan orang digalakkan memandu. Malangnya walaupun dengan langkah-langkah drastik ia tidak benar-benar jelas isu ini, dengan atlet mengisytiharkan mereka berada di dalam melaksanakan akibat kualiti udara dan masalah pernafasan.

Jadi apa udara Kanada? Well Kanada adalah jumlah sebaliknya. Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), bandar-bandar kita menguasai kedudukan dengan kualiti udara yang paling suci di dunia.

WHO memilih untuk mengukur tahap pencemaran udara di bandar-bandar dan negara lain sebagai tambahan kepada kajian perubatan dan kesihatan dan menyediakan maklumat yang berkualiti bagi penggubal dasar. Dalam "Pencemaran Udara luar" laporannya, WHO analisis pencemaran udara sebagai faktor risiko kesihatan yang berpotensi mengenai keterangan beban penyakit yang dijangkakan bagi setiap penduduk masing-masing. Untuk memberi sedikit statistik, lebih 1% daripada kematian dan isu-isu kesihatan yang lebih biasa yang lain dipersalahkan atas pencemaran udara.

Apabila bekerja daripada pencemaran udara, WHO telah dipilih jumlah jisim zarah bawaan udara mikroskopik satu meter padu, ini diukur dalam mikrogram. Ia tidak akan mengejutkan untuk mendengar bahawa terdapat beberapa kawasan yang mempunyai kepekatan yang lebih tinggi daripada yang lain, iaitu orang-orang yang bergantung kepada arang batu, mempunyai peredaran udara yang terhad atau mempunyai jumlah trafik yang tinggi.

Sebagai sebuah negara yang berbangga dengan gaya hidup yang sihat, 8 daripada 10 lokasi utama (daripada 91 negara dan 1,100 bandar-bandar di dunia) telah diberikan kepada kami. Semua bandar-bandar melihat seluruh dunia, ibu Yukon, Whitehorse menduduki tempat pertama dengan margin yang luas! Bandar-bandar yang akan datang, di Kanada, yang akan dinamakan adalah Kitimat dan Burns Lake menurut satu laporan dalam Toronto Star, berita baik kepada peserta.

Dengan sokongan daripada WHO mengenai jumlah maksimum pencemaran per meter padu (20 mikrogram per meter padu), hanya kira-kira setiap bandar Kanada berjaya ini dan lebih baik Walaupun 21.2 μg / m3 adalah sedikit lebih tinggi daripada ketumpatan dinasihatkan, kami "paling teruk" bandar tidak terlalu jauh lebih had dan yang Sarnia di Ontario. Sudah tentu Kanada mempunyai beberapa kelebihan berbanding bahagian-bahagian lain di dunia kerana ia mempunyai kepadatan penduduk yang lebih rendah, tetapi beberapa kredit yang perlu pergi ke mekanisme kawalan dan peraturan yang sukar pada pencemaran yang kita masukkan ke dalam tempat.

An timur pulau Madagascar, Mauritius dan Estonia di Eropah adalah satu-satunya kawasan yang telah diberikan hasil keseluruhan yang lebih hebat daripada Kanada mempunyai Dengan tahap pencemaran benar-benar tinggi adalah Mongolia, yang amat menakjubkan dan bandar di India, Pakistan dan Iran. Dihantar oleh Toronto MLS broker barang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar