Minggu, 08 November 2015

Barat Rawatan Of vena varikos

Barat Rawatan Of vena varikos

Perubatan herba boleh digunakan untuk menguatkan dinding urat, mengurangkan kebocoran cecair yang disebabkan oleh vena varikos dan meningkatkan peredaran vena ke dan melalui hati. Apabila menetapkan, pengamal mengambil kira kesihatan urat terjejas dan sistem kardiovaskular secara keseluruhan. Mereka menilai berat badan anda, kelajuan penyembuhan dan pembaikan tisu dan fungsi hati. Rawatan biasanya perlu diteruskan untuk masa yang lama.

Sebagai contoh, anda mungkin perlu mengambil penyapu (Ruscus aculeatus) daging dan memohon penawar, seperti ahli sihir hazel (Hamamelis Virginiana) air, untuk kaki yang terjejas untuk sekurang-kurangnya enam bulan.

Kuda Chestnut (Aesculus hippocastanum) adalah herba pilihan bagi kekurangan vena yang kronik, keadaan yang berbeza dan lebih serius daripada vena varikos dan yang dikaitkan dengan bengkak, kaki berubah warna. Ia mengandungi campuran kompleks saponin dan komponen-komponen aktif lain.

Banyak ujian klinikal mengesahkan keupayaan untuk mengukuhkan dan nada dinding urat, mengurangkan bengkak (edema) dan kebocoran cecair dari urat yang tidak cekap, dan mengurangkan kebolehtelapan kapilari itu. Ekstrak chestnut kuda juga mengurangkan risiko trombosis vena dalam (DVT).

Ujian klinikal menyokong penggunaan ekstrak dalam merawat vena varikos semasa mengandung, dan dalam rawatan dan melegakan buasir, yang mempunyai sebab-sebab yang sama dengan vena varikos.

Pemulihan lain termasuk penyapu daging, yang merupakan anti-radang dengan bukti klinikal yang kukuh untuk digunakan dalam kekurangan vena yang kronik dan peningkatan ketelapan vaskular. Walaupun kurang dikaji, yarrow (Achillea Millefolium) adalah herba tradisional yang boleh meluaskan saluran darah, merangsang penyembuhan tisu dan menyediakan tonik untuk vena. Bilberry (Vaccinium myrtillus) adalah yang kuat antioksidan dan kapilari tonik.

Rawatan luaran termasuk aloe Vera (Lidah Buaya) Jus untuk menggalakkan pembaikan tisu, hazel sihir untuk sifat astringen dan anti-radang apabila digunakan ke atas kulit, dan ekstrak penyapu daging.

Hidroterapi

Senaman dengan hidroterapi muncul untuk membantu vena varikos. Satu kajian menunjukkan bahawa Swiss hidroterapi haba (balneokinesis) dengan air berapi-api dan mampatan elastik kaki mengurangkan kesakitan dan kaki bengkak. Penyelidikan hidroterapi Itali mengkaji kesan rawatan spa pada 2504 pesakit dengan vena varikos rendah atau menengah.

Selama 15-20 hari, pesakit telah dirawat di bawah air dengan terapi fizikal aktif dan pasif menggunakan air mineral. Sebanyak separuh daripada pesakit kembali ke spa setahun kemudian untuk rawatan yang sama. Para penyelidik menyimpulkan bahawa "berlakunya episod vena akut, hari bekerja tidak dijawab, jumlah dan tempoh kemasukan ke hospital, penggunaan ubat-ubatan dan terapi fizikal semuanya dikurangkan dengan ketara pada tahun selepas terapi haba."

Bantu Diri

Langkah-langkah berikut boleh menghalang vena varikos daripada muncul atau semakin teruk dan boleh membantu untuk melegakan sakit dan rasa tidak selesa:

Kurangkan berat badan jika perlu.
Elakkan diri untuk tempoh yang panjang.
Ambil berjalan setiap hari biasa.
Pastikan kaki anda tinggi di atas pinggang anda semasa anda sedang duduk.
Elakkan menyeberangi kaki anda.
Elakkan pakaian yang sempit peredaran di kaki anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar