Jumat, 06 November 2015

Manfaat Perubatan Cina

Manfaat Perubatan Cina

Satu penyelesaian yang selamat dan murah untuk masalah kesihatan dari segala jenis, ubatan herba Cina menjadi sangat popular di Barat. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, herba secara umum telah dimodenkan, dengan pengenalan kawalan kualiti dan piawaian. Oleh kerana itu, herba Cina adalah selamat untuk rawatan diri. Pendekatan ini memberi kuasa untuk mengambil alih belakang seseorang kesihatan kepada individu, dan bukan doktor. Ini adalah salah satu matlamat tonik ubatan herba Cina.

Dengan beribu-ribu tahun sejarah di belakangnya, ubatan herba Cina menawarkan nasihat yang unik mengenai makanan yang boleh membantu dan yang boleh menghalang syarat-syarat tertentu. Selain daripada peranan mereka dalam menyembuhkan penyakit, herba Cina merangsang sistem imun dan membekalkan nutrien berfaedah.

Terdapat beribu-ribu herba yang digunakan dalam sistem Cina, tetapi terhad kepada beberapa yang dianggap sebagai "tonik" herba. Contoh herba tonik yang mempunyai apa-apa tindak balas imun-merangsang adalah astragalus. Adalah diketahui umum bahawa kemoterapi menekan sistem imun. Penyelidikan perubatan di MD Anderson Hospital di Texas mengesahkan bahawa pesakit yang menjalani kemoterapi menunjukkan tahap yang lebih baik daripada fungsi imun apabila mereka mengambil astragalus.

Satu lagi popular Cina tonik herba adalah cendawan Reishi. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa T-sel dan aktiviti makrofaj dan interferon pengeluaran telah meningkat dalam pesakit yang menggunakan Reishi. Reishi dan cendawan dan herba lain telah ditunjukkan untuk membantu sel-sel kanser perjuangan badan.

A terkenal ramuan China, ginseng, telah didapati menggalakkan fungsi adrenal, masalah biasa dalam masyarakat overstressed hari ini. Ginseng meningkatkan fungsi hormon banyak di dalam badan dan memberikan tenaga, keupayaan menyesuaikan diri, dan daya hidup. Ia adalah salah satu makanan tambahan anti-penuaan atas. Ia boleh mengurangkan beberapa kesan sampingan utama penuaan, seperti meningkatkan keupayaan mental dan fizikal. Ginseng telah digunakan untuk beribu-ribu tahun untuk meningkatkan kesihatan secara keseluruhan pada manusia.

Rawatan herba Cina berbeza daripada herba Barat dalam beberapa aspek. Dalam amalan Cina, beberapa herba yang berbeza boleh digunakan, mengikut kesan setiap pokok pada sistem tenaga individu. Idea ini adalah bahawa herba akan membawa badan seseorang kembali ke dalam kira-kira.

Badan setiap orang adalah berbeza, dan herba begitu berbeza boleh digunakan untuk individu yang berbeza. Kerana ini adalah satu proses semula jadi, tiada kesan sampingan yang tidak diingini. Herba yang menyokong dan meningkatkan keupayaan badan sendiri untuk pulih dengan sendirinya. Banyak formula tradisional yang digunakan dalam perubatan Cina untuk merawat tertentu pola ketidakseimbangan biasa. Formula ini boleh diubah suai untuk memenuhi keperluan individu tertentu 'lebih khusus.

Cara terbaik untuk belajar tentang herba dan bagaimana untuk menggunakan mereka adalah untuk mencari satu yang anda sanggup untuk mencuba dan melihat bagaimana ia berfungsi dalam badan anda sendiri. Sebaik sahaja anda mendapat digunakan untuk proses itu, terdapat banyak lagi untuk mencuba dan ia menjadi satu perjalanan yang menarik belajar tentang herba dan bagaimana ia berfungsi untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar