Jumat, 06 November 2015

Kencing manis dan asma Boleh Manfaat Daripada Rawatan Chiropractic

Kencing manis dan asma Boleh Manfaat Daripada Rawatan Chiropractic

Ia telah terbukti bahawa diabetes dikaitkan dengan pelbagai gangguan muskuloskeletal. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk ahli tulang untuk pesakit kencing manis yang tiba di pejabat mereka dengan harapan mereka datang ke tempat di mana mereka boleh mendapatkan bantuan. Kebanyakan ahli tulang mungkin akan membantu jenis pesakit pada satu ketika dalam kerjaya mereka jika mereka tidak sudah.

Apakah Diabetes?

Orang ramai menghidap penyakit kencing manis apabila badan mereka tidak dapat menjaga jumlah yang betul glukosa atau gula dalam darah kerana ketidakupayaan untuk menggunakan insulin dengan betul atau menghasilkannya. Ia agak biasa bagi pesakit menyuntik insulin sendiri untuk menjaga jumlah biasa di seluruh badan mereka, terutamanya jika ia adalah satu jenis penyakit kencing manis.

Terdapat beberapa tanda-tanda lazim keadaan kencing manis, dan mereka adalah:

1. Kehilangan berat badan secara tidak sengaja

2. Mulut kering menyebabkan dahaga yang berlebihan

3. Sakit perut

4. Kerap membuang air kecil

5. sakit yang tidak normal

6. Keletihan

7. Mudah marah dan masalah dengan penglihatan

Gejala-gejala ini boleh berlaku dalam sekelip mata atau lebih tempoh masa beberapa minggu. Ia juga adalah perkara biasa untuk gejala-gejala ini berlaku di beberapa tahun.

Manfaat Rawatan Chiropractic dengan Pesakit kencing manis

1. Pertama sekali, diagnosis diabetes diperiksa oleh doktor perubatan, tidak chiropractor a. Pesakit kencing manis yang menerima manipulasi tulang belakang yang kerap juga boleh menerima panduan mengenai latihan, yang boleh dilakukan di rumah, dan panduan pemakanan yang besar.

2. Tahap air kencing dan darah glukosa biasanya akan kembali normal dan tetap stabil dengan bantuan pelarasan kiropraktik.

3. Banyak pejabat kiropraktik mempunyai ahli terapi urut yang boleh membantu de-stress badan, meningkatkan peredaran yang kemudian membantu oksigen dan nutrien bergerak melalui badan.

Asma

Kira-kira 5% daripada penduduk dipengaruhi oleh asma. Berdehit, batuk yang berterusan, sakit dada dan sukar bernafas merupakan beberapa tanda-tanda yang pesakit asma miliki. Ia mungkin untuk rakyat untuk terus mengalami serangan asma walaupun ketika mengambil ubat atau apabila menggunakan ubat sedut. Ini betul-betul di mana penjagaan kiropraktik sesuai dalam.

Adalah dipercayai bahawa asma pada kanak-kanak dikaitkan dengan sistem saraf yang betul-betul kepakaran ahli tulang. Tulang rusuk dan tulang belakang membantu mengembangkan paru-paru dengan udara. Mana-mana disfungsi kawasan-kawasan ini akan menyekat keupayaan paru-paru, tetapi meningkatkan usaha yang diperlukan untuk bernafas. Itulah sebabnya pesakit asma mempunyai kesukaran bernafas itu, dan ini juga mengapa manipulasi kiropraktik memberi manfaat kepada kanak-kanak dengan asma.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar