Minggu, 08 November 2015

Batu Buah Pinggang - Apa Adakah Mereka?

Batu Buah Pinggang - Apa Adakah Mereka?

Batu karang adalah biasa di seluruh dunia; kira-kira kira-kira sepuluh peratus bagi penduduk di seluruh dunia terjejas dengan keadaan yang amat tidak menyenangkan ini semasa hidup mereka. Dalam kebanyakan kes ia adalah mudah untuk mengubati, bagaimanapun, anda perlu sentiasa berunding dengan doktor anda, kerana ini mungkin tanda-tanda komplikasi yang lebih serius.

Batu karang adalah mayat mineral atau bahan-bahan semula jadi di dalam buah pinggang; mereka sering kecil, atau mereka dapat berkembang menjadi pea bersaiz lebih besar. Majoriti pesakit adalah lelaki daripada 20 kepada 40 tahun; keadaan ini biasanya genetik, jika anda seorang lelaki semakin dekat dengan usia pertengahan dan banyak dari bapa saudara anda telah mengalami ini, anda mungkin terdedah.

Batu-batu kecil yang tersembunyi selama bertahun-tahun, tanpa menunjukkan sebarang tanda-tanda amaran, namun apabila mereka membesar cukup besar untuk menyekat laluan air kencing di seluruh ureter (tiub yang membolehkan kelulusan pee daripada setiap buah pinggang ke pundi kencing), maka anda 'Akan mengalami ketidakselesaan, terutama ketika membuang air kecil. Tanda-tanda Amaran Tambahan terdiri daripada darah dalam air kencing, rasa sakit, seram sejuk dan demam, dan keletihan.

Buah pinggang Diet adalah aspek utama dalam peluang mendapat batu karang. Biar saya katakan, minum air yang banyak. Jika anda mengambil 6 hingga 8 gelas air setiap hari, bahaya menubuhkan batu karang akan mengurangkan.

Jika memakan semua air yang boleh menjadi sedikit terlalu berlebihan, anda boleh menukarkan dengan minuman lain yang bebas daripada kafein dan Non-Alkohol, bagaimanapun, pelbagai jenis kafein teh mungkin mempunyai hasil yang tidak diingini yang lain. Oxalates, sebagai contoh, patut dielakkan pasti kerap sekiranya anda fikir anda berada pada risiko batu karang, yang boleh dilihat dalam kafein teh percuma, serta dalam beberapa sayur-sayuran dan buah-buahan.

Terdapat juga beberapa makanan yang anda boleh makan. Serat akan membantu mengurangkan jumlah kalsium dan oxalate dalam air kencing anda; emping bran adalah cara untuk mendapatkan serat. Dan juga roti gandum mempunyai magnesium, nutrien yang Mencegah pembentukan batu dalam buah pinggang anda. Penyelidikan telah membuktikan bahawa individu yang makan jumlah yang tinggi magnesium sering menghalang daripada mempunyai batu karang sepenuhnya.

Vitamin A adalah indah untuk buah pinggang sihat, dan salah satu sumber terbaik vitamin adalah lobak merah. A lobak merah tunggal menyediakan 2 kali keperluan harian vitamin ini. Sumber tambahan vitamin A terdiri daripada ubi keledek, labu, labu, dan brokoli. Juga, vitamin B-enam dikenal pasti untuk memerangi pembangunan batu karang. Ayam tanpa lemak adalah cara yang baik untuk mendapatkan makanan tambahan yang penting ini.

Akhirnya, anda perlu menyimpan mata pada anda untuk akhirnya mengelakkan masalah ini. Orang sihat lulus sekurang-kurangnya dua liter air kencing setiap hari; ia mungkin tidak selesa, bagaimanapun, jika anda mampu untuk membuang air kecil ke dalam botol dan mengira outtake anda, anda boleh melihat sama ada sistem kencing anda berfungsi pada kadar yang normal. Jadi, jika anda lulus batu karang, cuba untuk direbut oleh peeing melalui mesh penapis halus. Jika doktor perubatan anda boleh memeriksa bahan batu, mereka mungkin dapat mengetahui apa yang menyebabkan ia dan cadangan firma tentang mencegah satu lagi dari membangun.

Jika anda menganggap tips ini, anda akan bertahan peluang yang lebih baik untuk mengelakkan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar