Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Untuk Kekal Sihat Dan Mengekalkan Umur Panjang

Bagaimana Untuk Kekal Sihat Dan Mengekalkan Umur Panjang

Kajian saintifik moden telah membuktikan tubuh manusia mempunyai potensi genetik untuk hidup 150 tahun dan seterusnya. Anda mungkin tertanya-tanya bagaimana ia adalah mungkin apabila jangka hayat purata kebanyakan orang adalah sekitar 75 tahun.

Ia adalah terkenal sebagai fakta bahawa badan manusia bermula penuaan hari kita dilahirkan. Dari usia 0-20 tahun; yang berumur di tubuh manusia satu hari untuk setiap hari kita hidup. Pada usia 60-70 tahun kita penuaan pada kadar 3 hari bagi tiap-tiap hari kita hidup. Akibatnya ramai yang menghadapi kematian pada usia 75 tahun; yang pertengahan umur.

Terdapat faktor-faktor yang menyumbang banyak yang menyebabkan kita untuk mati lebih awal. Toksin dalam produk kita sehari-hari yang kita gunakan memainkan peranan yang besar. Kami telah mengumpul kira-kira satu ratus ribu toksin baru dalam lima puluh tahun yang lalu. Bahan toksin ini boleh didapati di dalam produk penjagaan diri kita gunakan, pembersih rumah, dalam makanan kita dan banyak barangan yang kita gunakan setiap hari.

Anda mungkin tertanya-tanya apa yang boleh kita lakukan untuk mengelakkan menggunakan produk yang berbahaya. Untuk mengelakkan badan kita daripada proses penuaan; ada beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan.

Jawapannya terletak pada berhati-hati apabila kita membeli produk yang kita tahu mengandungi bahan-bahan yang berbahaya. Kita boleh mulakan dengan membaca label bahan-bahan pada produk.

Berhati-hati dengan produk yang mengandungi bahan-bahan seperti aseton, asid alpha-hydroxy, dioksin, fluorida, formaldehid, gliserin, lanolin, parabens, sulfat natrium laurel dan banyak lagi. Ini adalah bahan kimia berbahaya kepada tubuh badan manusia dan harus dielakkan.

Ia telah terbukti secara klinikal bahawa bahan kimia ini apabila diambil sebagai makanan dalam badan kita dengan produk yang kami sedang memakan mempunyai banyak kesan buruk.

Ujian kanser payudara telah membuktikan kehadiran parabens dalam tisu. Ujian makmal menunjukkan bahawa toksin akan mengurangkan tahap testosteron pada lelaki dan menyebabkan mati pucuk. Kebanyakan bahan kimia ini akan meniru estrogen memberikan tahap yang lebih tinggi daripada yang diperlukan. Selain itu, mereka boleh menyebabkan pembangunan yang tidak betul mata.

Setakat ini tempat yang paling berbahaya di rumah kita adalah bilik mandi kami. Produk seperti ubat gigi, penyembur rambut, perapi, syampu, make-up produk, dan sebagainya mengandungi bahan kimia berbahaya yang masuk ke dalam aliran darah kita. Dengan penggunaan berterusan produk-produk ini akan membina toksin dalam badan yang membawa kepada penyakit dan kematian.

Terdapat produk alternatif di pasaran hari ini yang tidak mengandungi bahan-bahan yang berbahaya. Masalahnya ialah kita perlu rajin membaca label pada produk yang kami sedang memakan jika kita ingin mempunyai usia yang panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar