Minggu, 08 November 2015

Sikap adalah jendela untuk Kesihatan Anak Anda! Itu Adakah Bagaimana Chiropractor yang melihatnya, Anyway

Sikap adalah jendela untuk Kesihatan Anak Anda! Itu Adakah Bagaimana Chiropractor yang melihatnya, Anyway

Adakah kata-kata ini bunyi biasa? Berdiri tegak, dan tidak pemalas. Adakah anda tertanya-tanya mengapa ia begitu penting untuk mempunyai postur yang baik? Saya pasti motivasi di sebalik kata-kata itu lebih atas sebab-sebab estetik. Tetapi, saya akan bertaruh kebanyakan ibu-ibu juga tidak akan menyedari betapa pentingnya kata-kata itu berada! Berikut adalah sebab saya merasa bahawa kata-kata itu begitu penting.

Untuk mata yang terlatih, postur boleh memberitahu kita banyak perkara mengenai kesihatan seseorang. Mengapa? Kerana ini menunjukkan kepada kita bagaimana tulang belakang beratur. Mempunyai garis tulang belakang tegak adalah sangat penting untuk anda dan kesihatan anak anda. Tulang belakang ada untuk melindungi sistem saraf dan sistem saraf anda mengawal setiap fungsi tunggal badan anda. Jika tulang belakang keluar dari posisi normal, sistem saraf mendapat diganggu dan ini boleh menyebabkan badan untuk "kerosakan". Pada kanak-kanak, kita boleh melihat perkara-perkara seperti kegelisahan, tidur, masalah sikap, dan dari perut sakit untuk sakit kepala. Apabila kita menangkap ketidaksejajaran ini awal dalam kehidupan, ia adalah lebih mudah untuk membetulkan. Kata pepatah: "seperti cabang dibengkokkan, jadi tumbuh pokok itu".

Bagaimana anda tahu jika anak anda boleh mempunyai salah jajaran tulang belakang mereka? Lihatlah postur mereka! Mulakan dengan telinga, melihat mereka dari belakang dan memeriksa paras bahu. Adalah satu bahagian yang lebih tinggi daripada yang lain? Ini boleh menjadi salah jajaran leher atas. Juga dari belakang, melihat tahap bahu mereka; seseorang pergi lebih rendah daripada yang lain? Ini boleh menunjukkan leher atau salah jajaran semula pertengahan. Kemudian meletakkan jari telunjuk di bahagian paling atas pinggul mereka, sekali lagi, adalah salah satu yang lebih tinggi daripada yang lain? Ini boleh menjadi belakang atau pinggul salah jajaran yang rendah dan boleh menyebabkan masalah lutut dan kaki. Menonton mereka apabila mereka berjalan, adakah giliran sebelah kaki? Adakah kedua-dua giliran dalam? Ini juga boleh menunjukkan salah jajaran pinggul. Anda juga boleh melihat panjang jeans mereka, adalah satu pihak tergantung sedikit lebih lama daripada yang lain? Jika anda melakukan melihat mana-mana perubahan postur, saya cadangkan anda mendapatkan tulang belakang mereka diperiksa dengan segera.

Kiropraktor dilatih dalam mencari ketidaksejajaran ini dan membetulkan mereka. Muda kanak-kanak itu adalah kejayaan yang lebih besar terdapat dalam sebenarnya membetulkan mereka untuk membesar lurus dan sihat! A chiropractor pediatrik dilatih khas dalam merawat kanak-kanak, bayi dan keadaan kehamilan. Kiropraktor pediatrik mengambil alih 300 jam pendidikan lepasan ijazah dan perlu menduduki dan lulus peperiksaan yang kiropraktik papan pediatrik antarabangsa untuk menerima kelayakan DICCP.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar